Feedback vragen

18 december 2016

Feedback vragen, is een heel belangrijk onderdeel bij het leveren van kwaliteit. Zonder dit te weten kun je niet weten of het goed is wat je levert. Wel kun je het aannemen dat het goed is. Immers; geen nieuws is goed nieuws? Nee, zeker weten van niet. Bovendien als het wél goed is laat je kansen liggen. Je kunt dan niet vragen naar aanbevelingen.

Stel je hebt een leverancier en die gaat ervan uit dat je heel blij bent met zijn product/dienst. Echter, jij bent ontevreden en vanuit zijn aanname gaat hij jou vragen om een aanbeveling. Hoe komt dat op jou over? Hoe voel jij je daar onder? Wat vind jij daar van?

Zorg dat je weet wat je klant vind van jou en je product/dienst. Ook als het goed is. Dit gaat over de relatie met je klant. Net als in een liefdesrelatie, wil je ook weten wat je partner denkt en voelt over jou.

Je wilt een optimale relatie met je klant. Zonder klanten is er geen bedrijf. Wees dankbaar voor de klanten die bij je komen om te vragen wat jij kunt leveren. Geef ze je beste werkt ooit en vraag wat ze ervan vinden. Hierdoor kun je je werk naar een hoger niveau tillen en het levert een kans op dat je klant over je gaat praten. Of in elk geval de mogelijkheid dat vragen naar een aanbeveling een normale vraag is.

Stap uit je comfortzone en ga het doen. En ja, dat zal lastig zijn de eerste paar keren. Uiteindelijk went het. En je zult zien dat iedereen daar van profiteert. Win-Win om het zo uit te drukken.

Terug naar overzicht