Weet jij wat je klanten willen?

22 februari 2017

Heb je een idee wat jouw klanten willen? Hoe denk je dat te weten? Ga je het vragen of denk je het te weten? Ga je uit van aannames? Of doe je het steekproefsgewijs?


Het belangrijkste is dat je hier goed over hebt nagedacht. Dat je voor jezelf weet; “ja, dat werkt voor mijn klanten”.

Blijf lezen als je hier niet over hebt nagedacht. Weten wat je klant denkt over jouw en je product/dienst is heel belangrijk. Denk eens aan die klanten die goed zijn voor 70%-80% van je omzet. Of misschien is het maar 1 klant. Denk eens aan hem/haar. En stel je eens voor dat je denkt dat ze tevreden zijn. En dat ze op een dag een aanbieding hebben gekregen van een concurrent. Ze accepteren deze aanbieding en ze zijn bij je weg. Wat is volgende gedachte? Dat je dit had willen voorkomen? Maar hoe? Het is wel een klant (of klanten) die het grootste deel van je omzet leveren.

Ga eens kijken of Net Promoter Score iets is voor jou. Het is eenvoudig en effectief. Het kost je weinig moeite om het te begrijpen en het is een mooie ingang om met je klant in contact te zijn. Zodat je weet of je klant gewoon ‘tevreden’ is of ‘enthousiast’. Een goed gesprek met je klant helpt je te leren wat je klant nodig heeft om enthousiast te worden over jouw dienst/product.

Wat houd je tegen om dit in te zetten?
Terug naar overzicht